عملکرد 10ماهه اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر؛

گوشه‌اي از  خدمات مددکاران اجتماعی

یکی از مهمترین اهداف اداره مشاوره و مددکاری  معاونت اجتماعی، تلاش براي تحکيم بنيان خانواده و کمک به ارتقاء سطح کارکرد خانواده می باشد.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۴۶

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-یکی از مهمترین اهداف اداره مشاوره و مددکاری  معاونت اجتماعی، تلاش براي تحکيم بنيان خانواده و کمک به ارتقاء سطح کارکرد خانواده، با ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی برای زوجین، مهارت‌های تربیتی و مشاوره طلاق است که در همین راستا کارشناسان متخصص و مجرب این اداره هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی با جان دل به مردم استان خدمت ارائه می‌دهند.

در کنار این مهم از جمله وظایف دیگر اداره مشاوره و مددکاری اجتماعی این معاونت کمک به ارتقاي سطح بهداشت روان جامعه به منظور  پيشگيري  و کاهش آسيب‌هاي رواني- اجتماعي، حل دعاوي و اختلافات با حفظ کرامت انساني با ارائه خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، و برگزاری مشاوره فعال در کلانتری‌ها،  مدارس، دانشگاهها، ادارت و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و...  است. و این گوشه‌اي از  خدمات مددکاران اجتماعی است که در راستاي رسالت خطير خود که مدد و یاری‌رسانی به اقشار مختلف جامعه می‌باشد، قدم برمی‌دارند.

نگاه علمي و تخصصي به مسائل و مشکلات  اجتماعي، برنامه‌ريزي هوشمندانه در راستاي رفع آنها، تلاش در  جهت ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي و توسعه فرهنگ خودکنترلي، خودمراقبتي، مسئوليت‌پذيري، قانون‌گرايي، نظم و انضباط و پيشگيري اجتماعي از طريق ارائه خدمات تخصصي حوزه مشاوره و مددکاري در راستاي  رويکرد جامعه محوري پليس تعريف و تبيين شده است.

یکی از اقدامات سازنده و موثر اداره مشاوره و مددکاری استان بوشهر در راستای تامین امنیت و بهداشت روانی جامعه برنامه‌ریزی در حوزه ارایه خدمات مشاوره به مراجعان در مرکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری می باشد که در 10ماهه سال جاری 10619 جلسه مشاوره در کلانتریها به مراجعان به صورت قضایی و خودمعرف خدمات مشاوره ارایه که  70درصد پرونده قضایی به مصالحه ختم گردیده است.

در مرکز مشاوره نیز 2673 جلسه مشاوره روانشناختی، مددکاری اجتماعی و روانسنجی به مراجعان ارایه گردیده است. در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، مهارتهای زندگی، مهارتهای فرزندپروری و ازدواج تعداد523جلسه مشاوره فعال در مدارس، کانونهای فرهنگی و اجتماعی، کتابخانه‌ها، کمپ‌های ترک اعتیاد و سازمانها و ادارات دولتی توسط مشاوران و مددکاران برگزار گردیده است. در راستای آگاهی سازی به شهروندان 4530پیام و کلیپهای آموزشی تهیه و در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است. ارایه خدمات مشاوره تلفنی از طریق سامانه 096580به شهروندان در زمینه خانواده، تربیتی، تحصیلی و ...یکی دیگر از اقدامات پلیس هوشمند و مسئولیت‌پذیر می‌باشد.

از دیگر اقدامات مرکز مشاوره در راستای تخصص‌گرایی و حرفه‌گرایی کارشناسان و مشاوران تدوین و چاپ کتاب توسط کارشناسان مرکز مشاوره با همکاری شورای روانشناسی و مشاوره استان می‌باشد.

برگزاری مشاوره گروهی به صورت ماهیانه، شرکت در کارگاهها و همایش‌ها، تعاملات درون و برون سازمانی، انتشار مطالب روانشناختی در نشریات و خبرگزاری‌های استانی از دیگر اقدامات مشاوران و مددکاران می‌باشد.

تهیه وتدوین اطلس آسیبهای روانی اجتماعی مراجعان به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتریهای استان و بهره گیری از نتایج آن جهت برگزاری جلسات مشاوره فعال در جوامع هدف از دیگر اقدامات حوزه مشاوره و مددکاری می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها